Idrefjällens golfbana är härlig!

I dag fick Jan-Erik och jag förmånen att spela med två unga och duktiga golfare från Kopparberg och Stjärnfors GK som spelade banan för första gången.
 
Innan vi skulle ut så fanns det tid för lite renfotografering.
 
En fyrskock på tians tee...
 
Trots att Jan-Erik och jag försökte vara artiga och lugna värdar och guider på banan, så tog vår prestigefyllda match över vårt fokus efter pausen. Förlåt oss Henrik och Therese...
 
Jan-Erik puttar för Par på hål 10... Viktig putt eftersom jag var 4 upp efter första nio hålen (bland annat efter en Birdie på hål 5).
 
Putten satt och nu var jag bara 3 upp. Vi delade hål 11 på två Par.
 
Therese laddar för green på hål 12. Vi hade skönt och soligt väder nästan hela rundan, och regnmolnen höll sig kring fjällen i alla väderstreck.
 
Inför hål 14 tog jag en gruppbild.
Det gäller ju att ha en bild på den som gör Hole In One även före bedriften. Eller bevis på att man inte var ensam när det hände...
 
Men det blev inget den här gången.
 
Efter hål 14 var jag bara 2 upp i matchen mot Jan-Erik.
Efter hål 15 var jag 1 upp. Då kom regnet.
 
Hål 16 blev ingen rolig upplevelse på grund av en onödig regnskur. Det är lätt att tappa koncentrationen i golf när man skyndar sig med att slå enkla golfslag för att skynda sig tillbaka in under paraplyet...
 
Det var långt från en belöning med vin elller öl från Knappgården i dag. Det skyller vi på regnet.
 
Jan-Erik vann hål 16 på nio slag... och vi delade hål 17.
 
Avgörande på green på hål 18 alltså. Som det ska vara.
 
Vi hade inte tid över för ett särspel, så matchen slutade oavgjort på green på hål 18.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0