Härligt golfväder...

Spelade med Jan-Erik, Alf och Bea.
 
Lite svalt i den nordliga vinden när solen gick i moln korta stunder, men annars varmt och skönt.
 
Förberedelserna för firandet av 20 år för klubben och banan under nästa vecka pågår för fullt.
 
Vad trött jag blir.... nu krånglar min leverantör av bloggen igen.... uppläggning av bilder är stendött....
 
Men vem bryr sig. Nu ska jag ner i tvättstugan.
 
Återkommer kanske...
 
Första maskinerna laddade och snart klara.
Nu ska vi se om uppladdning av bilder till bloggen fungerar... jo det fungerar!
 
Innan vi gick ut så kunde inte Alf avstå från att hjälpa Mikael med lite detaljer i tältkonstruktionen.
 
Många var där och hjälpte till, men många passade också på att spela golf i det vackra vädret.
 
Vi gick bakom ett koppel av fyrbollar och bakom oss gick (nåja) Inge och Gunnel. När vi skulle leta boll på hål 6 så släppte vi igenom dom.
 
Efter nio spelade hål var det fortfarande mycket jämnt i våra olika tävlingar.
Landskampen Sverige - Norge ledde Sverige med 2 hål upp. I matchen mellan Jan-Erik och mig var det "All Square". Poängmässigt var det också jämnt på de tre första platserna. Bea hade inte spelat på länge och blandade bra utslag och fina inspel med en och annan duff ute på banan. Men det finns mycket golf och bollkänsla i den kvinnan.
 
När vi kom in efter nio hål var tältet nästan helt färdigt, och Arne var där med trevliga Vicky.
 
Mina spelkamrater har en paus och njuter av sol och värme.
 
Bild uppifrån green på hål 10 med teleobjektiv. Hål 15 i förgrunden och Långfjället med snölegor i fonden till vänster i bild.
 
Parkeringen sedd från tee på hål 13. Jan-Erik tänkte samma tanke som jag och sjöng en kvarts strof av vår nationalsång.  ... den om fornstora dagar... ser bra ut, för de besökare vi har nu har verkligen inget att klaga på.
 
Imorgon blir det golf med Nigel också om han lyckas få hyra en golfbil. Hoppas att klubben har någon form av prioritering efter behov i uthyrandet.
 
Uppdatering:  Glömde att berätta om Jan-Eriks goda försök till en Birdie på hål 16 och en flaska vin från Nigel och Knappgården... (belöningen gäller bara vid spel med mig eller Nigel om någon undrar).
 
Jan-Eriks drive var mitt i fairway, men inte riktigt ända ner till plattan framför Havet. Andra slaget mitt i fairway med cirka 110 meter kvar till mitten på green. Tredjeslaget "pin high", men i vänstra bunkern.
Fjärde upp på green mot flaggan, men ett par meter för kort. Inget vin alltså, och Parputten för en öl slank förbi ena hålkanten... men Jan-Erik vann hålet och även nästa.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0