Golfledig i dag...

... men inte helt ...
 
Testade min nya driver på rangen inför kommande lektion med Fredrik.
Jag har använt den ett par ronder på banan och så smått börjat träffa rätt, men saknar fortfarande den extra längd som jag tror är möjlig för min gamla stela kropp...
 
Jag har ju tappat massor i längd och ville ha cirka 40 meter längre carry på utslagen.
I mitt fall en ökning från 110 - 120 meter till ungefär 150 - 160 meter.
 
Med lite övning på egen hand med en halv hink på rangen så förbättrade jag till 130 - 140 meter (rakt). Så nu behöver Fredrik bara lägga till 20 meter... vilket kanske innebär att lektionen räcker till några minuters chippträning. 
 
Ett annat alternativ är ju att Fredrik snabbt inser att min kropp inte förmår mer, och då kan ju en större del av lektionen ägnas åt närspel...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0