Golf på en fin bana...

... Idrefjällens golfbana som bara blir bättre och bättre.
 
Nu fattas bara nydressade greener och för övrigt finns inget att klaga på. Inte ens vädret.
Vi har ju också haft ett stort antal dagar med regn, men inte i närheten av mängder som prognoserna talat om, och som har drabbat stora delar av Sverige och Dalarna på senare tid.
 
Dessutom är vår golfbana extremt duktig på att snabbt dränera undan även stora regnmängder.
 
Jag spelade med Jan-Erik och testade en ny driver för andra dagen. Efter tolv hål så kom jag på hur jag skulle adressera bollen för att träffa bättre. Så nu återstår bara en lektion med Fredrik för att få lite mer ordning på svingen och ytterligare några meter i längd...
 
Det blev också ett fall framåt i matchen mot Jan-Erik. Den här gången förlorade jag bara med 5/3.
 
Så här glad såg Jan-Erik ut efter att matchen vunnits och före utslaget på hål 16.
 
Nu handlade det om Knappgårdens öl eller vin för Par eller Birdie.
Jan-Erik gick över Havet på andra slaget. Jag fick använda en pw ner till strandkanten och gick över på tre slag.
 
Jan-Eriks tredje slag studsade höger precis före green och landade i bunkern.
Mitt fjärde slag klippte en kvist i tallen (som ska straffa dåliga golfare) och stannade kort om green.
 
Det blev varken öl eller vin, men jag vann hålet på högre hcp. Jag vann även hål 17 och 18. Men man spelar ju inte match över tre hål, så golfmatchen förlorade jag redan på hål 15.
 
*    *     *
 
Senare promenerade jag omkring på byn, träffade trevligt folk och fotograferade en kul bil och en kul flygmaskin.
 
Vacker och lättmekad bil utan en massa krånglig elektronik och datorer...
 
Göran (som jag köpte min roliga Scorpio av) svängde in efter en glidartur för att beundra den gamla bilen. Jag passade på att ta en jämförande bild på hur en välputsad instrumentpanel kan se ut på en modern bil. En snygg inredning som kan ta lång tid att demontera och montera om något behöver bytas.
 
En liten sjögående flygmaskin dök också upp.
En hängglidare med motor och gummibåtskrov... jag anade att han cirklade runt för att landa i kyrkviken.
Så jag promenerade ner till kyrkan.
 
Kul maskin. Urban M från Drevdagen äger och flyger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0