Golf bland annat...

Lite regn ibland, men det var hanterbart.
 
Träffade Monica och Ove med en jättesöt liten tjej på ett och ett halvt år före golfen med Jan-Erik och Nicklas.
 
Idreyran pågår för fullt, men i år är jag en passiv åskådare under en stund på kvällen. Natten till fredag tvingades jag vara med en stund på natten vid tretiden då jag vaknade av ett våldsamt basdunkande från en fest på andra sidan Gläntvägen, men man lär sig också att sova trots oväsen så länge det är konstant...
 
Men i dag på eftermiddagen var det alltså kul golf som gällde.
 
Vi spelade Köpenhamnare, Poängbogey och en revanschmatch mellan Jan-Erik och mig.
 
Jan-Erik ledde Köpenhamnaren före mig inför starten på hål 10. Nicklas var långt efter, men lovade att komma ikapp och vinna.
 
Inför hål 15 hade Nicklas förbättrat sin placering i Köpenhamnaren avsevärt. Klar tvåa efter Jan-Erik nu.
 
På hål 16 berättade jag för Nicklas att det också handlade om champagne, vin eller en öl från Knappgården.
 
Första slaget hookade han ut på femtons fairway, men andra slaget skickade han upp över ett nu ännu större hav till fairway på hål 16.
Här ligger Nicklas på två och den andra bollen är min - efter skogsbesök och vatten så ligger jag där på sex. Nicklas fundera på klubbval och ser den svåra flaggplaceringen bakom bunkern... men ska man göra Birdie så gäller det ju att gå för flaggan och stanna tvärt...
 
Men tredjeslaget blev lite för kort och studsade ner till höger från greenkanten. En chipp in på fyra som blev lite kort... inget Knappgårdsvin alltså. Men en Knappgårdsöl ska det ju bli...
 
Bra putt, men den stannade en cm från hålet. Jag skulle kanske inte berättat om de speciella Knappgårdspriserna innan vi spelade hålet.
 
Inför hål 18 var Jan-Erik i ledningen med 1 poäng före sonen Nicklas. Jag var ute ur leken.
Men det var ändå ett framsteg för mig i matchen mot Jan-Erik eftersom jag bara förlorade med 3/2 i dag.
 
Nicklas vann hål 18 och Köpenhamnaren. Jag kom trea.
 
*    *    *
Senare var det cruising på byn.
 
Har man sett några genom åren så känns det som att man sett alla...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0