Fyrboll i dag...

... och periodvis regnigt.
 
Det blev många tävlingsformer eftersom Stefan från Växjö och Alvesta golfklubb anslöt till trebollen med Alf, Jan-Erik och Ulf.
 
Hemmalaget mot bortalaget blev den viktigaste matchen.
Alf och Ulf var naturligtvis hemmalag.
 
Vi spelade "Bästboll match" utan hcp.
 
Vi delade de två första hålen, men bortalaget vann hål 3. Efter lit hit och dit så var bortalaget fortfarande ett upp efter nio hål.
 
Fuktig regnbild på mina spelkamrater inför utslag på hål 10.
 
Efter hål 12 var bortalaget 3 upp. Efter hål 13 var dom 2 upp, men Jan-Erik var 5 upp i vår individuella match. Den matchen slutade 6/4 till Jan-Erik.
 
På hål 15 undrar jag vem som placerat en stubbe mitt i spellinjen.
 
Förr kunde man ju spela till höger eller vänster om tallen. Nu är det ju bara att panga på rakt fram - tror man... Gissa om jag fnissade när jag lyckades träffa tallen trots att den inte finns kvar...
 
Efter hål 15 var bortalaget 3 upp - Dormy alltså.
 
Hemmalaget vann hål 16 och 17. Avgörande på green till hål 18 väntade. Som det ska vara i en spännande golfmatch.
 
Efter en del bra slag, men också mycket strul på vägen fram, så handlade det om Stefan i bortalaget och Uffe i hemmalaget på green.
 
Stefan låg på foregreen och jag lite kort om green på samma antal slag. Jag chippade upp för en hyfsat bekväm putt. Stefan puttade kort, men lite närmare hål. Jag sänkte min putt, men det gjorde Stefan också. Delat hål och vinst för bortalaget alltså med 1/0.
 
*     *     *
När vi spelade hål 7 kom Trond med sin lilla gröna och en släpkärra för att hämta gräsmatta till flotten i Kvalptjärn.
 
Trond gräver upp grästorv. Jag har haft en del bollar som landat på den flotten, men aldrig vunnit. Kanske i år?
 
I morgon blir det förhoppningsvis golf utan regn.  Måste ha revansch på Jan-Erik. I dag var det ju rena utskåpningen. Bland annat beroende på att han av någon oförklarlig anledning slutat treputta.
 
Vore kul att spela treboll med Stefan vid elvatiden, eller rent av fyrboll med Nigel?

Kommentarer
Postat av: stefan

Tack för en mycket trevlig runda i trevligt sällskap. Men som du själv såg, det finns en del att putsa på. Så det blir lektion i eftermiddag. /Stefan

Svar: Ja vi hade trevligt. Ska bli kul att spela med dig igen efter att du tagit en lektion.Uffe
UffeB

2012-07-11 @ 09:34:27
URL: http://uffeb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0