Telemark i Fjätervålen i helgen...

... inte för mig, men för 200 andra entusiaster.


Bild från Fjätervålen på Facebook

Man kanske skulle bege sig dit och åka lite skidor med Classe. Det har blivit bara två dagar på Idre Fjäll än så länge för mig.

Dags att satsa på några åk i Fjätervålen också.
Där hittar jag ju även med förbundna ögon...
... efter att jag åkte störtlopp i kolmörker efter att ha tittat på fyrverkerierna på natten efter firandet av ett nytt årtusende. En tjej fick ett astmaanfall uppe på toppen när jag och hennes pojkvän försökte tända facklor med min dåliga cigarettändare...


Bild från toppen i dagsljus. Från Fjätervålens hemsida.


Bild från infarten mot restaurangen.
När jag hade kommit så långt den där natten hade jag kunnat sikta på den upplysta restaurangen en bra stund, men det jag inte såg var att det fanns ett trettiotal personer en bit upp i backen som hade hanterat fyrverkeriet. Vet inte om dom blev rädda när det dök upp en dåre i full fart i en lucka mellan två personer... jag såg dom i alla fall så sent att jag inte hann bli rädd just då.

Men jag blev lite darrig en stund senare. Skoterpatrullen åkte upp och hämtade tjejen som alltså relativt snabbt kunde komma ner och få hjälp.

Tillägg:
Glömde berätta att grabben och hans flickvän tidigare hade promenerat upp i den då upplysta backen och bjöd på Champane när jag dök upp från liften fem i tolv, och lyset släcktes.

Dagen efter var jag först i backen och letade efter de facklor jag kastat, men hittade inga. Däremot hittade jag något som glimmade i snön.

Korken till Champagnen. Hänger som ett minne på en köksvägg hemma.

*   *    *

Apropå Telemark och skoterjobb i branta backar så hittade jag nyss det här.

En kul bild från en kullkörd Jonas på Idre Fjäll. Svårt att dra om slangar till snökanoner med snöskoter om det är brant...

Hittade bilden på Jonas Blogg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0