Skidor på TV och snöande ute.


Balkongbild med drivor på grannhuset.

Men annars var det mest tuffa hopp i St Moritz störtlopp som fascinerade









Senare blev det slalom eftersom det var en kombinationstävling.



Vonn i stor ledning och Anja på trettonde plats.


Anja trea en liten stund, men hon klättrade från trettonde till nionde plats.


Bra jobbat av Anja tycker jag.


Jag var i St Moritz en midsommar för många år sedan och åkte skidor på en glaciär som kanske hette Corvatsch..

Resan gjordes i samband med ett jobb för IBM. Minns att min kompis Hasse S blev jättesjuk på natten efter mycket sol och hög höjd.

Minns också att nysnön från natten skapade pucklar i backen som framåt lunchtid bestod av lättglidande slaskhögar. Stannade man på en puckel så kunde den börja glida iväg.

Men det märkligaste minnet var när jag tappade balansen i en liftkö och tryckte ner en stav och arm ända till armhålan i den porösa snön. Behövde hjälp för att komma upp och få med mig staven.

På IBM-mötet i Paris några dagar senare var både Hasse och jag brunsvarta i ansiktet, men fick plocka hudflagor som började lossna så fort vi tänkte lite extra eller rörde på ansiktet av andra skäl.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0