Kuling...

Vet inte om det blåste kuling på fjället, men innan jag åkte upp så hälsade jag på i en kul ateljé


Arne har lagt sista handen vid den här målningen, nu återstår att se ut en lämplig ram, och det fixar han lätt med vänster hand


En annan målning som är fullbordad

*   *    *

Åkte upp till Idre Fjäll

Alla stolliftarna vilade i blåsten- Även om det kanske inte blåser så att det rent tekniskt är fara att köra dom, så är det fara för de stackare som ska sitta i dom i kulingvindar...


Tunt, men vasst, snödrev vid husvagnsparkeringen


Fortsatte upp till Nipfjället. Det syns inte hur vindbyarna gjorde det svårt att stå still när jag skulle ta bilden, men å andra sidan är det ju i lä från Nipfjället.

Det blev alltså ingen skidåkning för mig idag, men på Idre Fjäll var det gott om skidåkare i alla släpliftar i de fyra väderstrecken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0