Vad är konst?

Finurlig skidåkning kanske...

Egna bravader med snirkliga kurvor i lössnö när det lutar utför eller smart taktik i annan skidåkning när det gäller att vara först i mål i en final. Tänker givetvis på Ida Ingemarsdotters konsstycke idag.

Nu ska jag läsa boken jag fick låna av Arne. Ernst Billgrens frågor och svar i ämnet "Vad är konst".

Huvudjägarna av Jo Nesbö som jag lånade av Agneta får vila ett par dagar. Inte för att den är dålig, men för att jag läst den redan... men det tog mig minst tre kapitel att förstå att jag läst den tidigare. Men jag har inget minne av hur det slutade, eller vad som händer på nästa sida, så den är verkligen läsvärd många gånger.

Lite som en bild som man vill titta på eller "läsa" flera gånger utan att tröttna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0