Promenad på byn idag...

Mötte Arne och Vicky utanför Njalla som planerat, och tog en promenad och pratade golfklubb och golfstiftelse och den närmaste framtiden.


Jag anar att Vicky har god syn, eller också var det luktsinnet som gjorde att hon kände igen mig på över hundra meters avstånd när vinden låg rätt i nosen på Vicky.



Nere vid strandpromenaden fanns det mycket kul att fundera över för Vicky medan Arne och jag funderade lika intresserat och nyfiket över golfens framtid i Idre.

Ny byggnad för butiken, restaurangen och annat ska det bli till hösten. Det ska också gå att bo där.

Men nya hål och utveckling av tomtområde och andra fritidsaktiviteter skjuts på framtiden eftersom det inte längre finns ett giltigt avtal om övertagande av banan och saknas kapital.

Befintlig golfbana ska inte renoveras eller kompletteras med nya hål, utan drivas med en mer ansträngd ekonomi och minskad personal i förhoppningen om att den nya byggnaden ska locka fler golfspelare, och fler medlemmar i klubben.

Klubb och stiftelse är två vitt skilda saker, men än idag tycks många klubbmedlemmar ha missat skillnaden.

I framtiden blir det än mer komplicerat med en banstiftelse, en golfklubb och ett fastighetsbolag med en hotellfastighet vid första Tee, och ett annat bolag som ska sälja tomter och eventuellt överta och bygga ut golfbanan någon gång i framtiden... rörigt?

OBS! Det jag skrivit här är bara min egen personliga tolkning av läget. Jag var inte ens med på mötet i golfklubben eftersom jag anade att stiftelsens ekonomi INTE skulle redovisas.

Med lite tydligare redovisning av ekonomin för golfbanestiftelsen varje år så hade det kanske blivit färre rykten och en bättre förståelse för läget hos golfklubbens medlemmar.

Sen uppdatering: Det ska sättas upp elstolpar för husvagnar på parkeringen vid golfbanan också.
Bra tycker jag. Men någon speciell marknadsföring av den servicen ska inte ske eftersom det konkurrerar med befintliga campingplatser.
Undrar om möjligheterna till boende i hotell på banan kommer att marknadsföras lika diskret av hänsyn till andra som erbjuder boende i närhet till banan?



*    *    *

Senare var det vacker himmel när solen smög ner och lyste på några låga moln ovanför Shell


Verkligheten var betydligt vackrare än den här bilden.

Hoppas att golfbanans framtid också är mycket ljusare än den bild jag beskrev tidigare...

Åt en kul måltid på Grillen och passade på att ta en bild på kocken när han skurade golven i det inre rummet..


En man och fem jobb... Kock, inköpare, kassapersonal, diskare, städare, servitör... oj det blev visst sex jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0