Blåsigt men fint och lagom kallt...



Trots hård vind i byn tog jag en tur uppöver för att känna på mer vind.

Men först hälsade jag på hos Arne och Angela


Det har hänt lite mer med målningen jag visat tidigare.

Jag tackade ja till en kopp kaffe och lite prat, men fick en rejäl frukost med både macka, hemlagat pålägg och hemgjord marmelad. Fick dessutom en burk marmelad med mig hem... 

Vicky hälsar alltid ivrigt och snällt i dörren, men när Arne och jag varit ute en vända och kom tillbaka, så var hon knäpptyst och stilla...


Hon satt blickstilla i sin härliga fåtölj i hallen och funderade outgrundliga men härliga tankar i solen.

Men jag hastade vidare upp mot fjället för att kunna ta lite bilder på blåsten..


Svängde in på Himmelfjäll för att se hur det stod till.
Rackarns vad det blåste, men två barn kämpade i gratisliften med bräda och skidor, och hade kul.

Fick också en liten pratstund med Tore och trevlig vovve som skötte liften.

Åkte vidare till Idre Fjäll där 6-stolen i Väst (kanske även i Nord) stod stilla på grund av vinden.


Lite köer i släpliftarna alltså, men många glada turister ändå gissar jag.

Senare var jag på väg till torsdagsmarknaden i Idre, och vilka kom där om inte Angela, Arne, Vicky och UFY...


Hej Angela...

Besökte torsdagsmarknaden på byn och tog en mängd mer eller mindre begripliga bilder






















Kul arrangemang på torsdagar under sportloven. Allan köpte ett par fina fisknät billigt av Gunnar.
Alfon har ju sin Stompbua på andra sidan vägen, men syns i bakgrunden med sin minibutik.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0