Trevlig Jul.

Jag var hembjuden till Angela, Arne och Ove på mat , mys och Monopol.
 
På promenaden dit bromsade en bil in och jag fick skjuts. Det var Staffan D som gjorde att jag kom lite tidigare än planerat, men tack för skjutsen Staffan - och vi hade ju lite att prata om eftersom vi fick en liten vinst på vår V 75:a i lördags.  (inget som är värt att betala ut, men det kan användas till kommande insatser på lördag när On Track Piraten ska kämpa igen) 
 
Ove och Arne tog ledningen i Monopolspelandet, och jag fick snabbt betala för dyra hotellnätter hos Ove.
Men det svängde. Angela smög fram i bakgrunden och jag hann bygga ett enstaka hus när familjen G hade både hus och hotell lite här och var.
 
Arne hade otur och fick spendera stora pengar på hotellboenden lite här och där trots att han hade egna fastigheter..Varvet efter att Arne försvann barskrapad så försvann jag. Men det måste ha varit en sjuhundrades kul hotellnatt eftersom den kostade 40 000 kr om jag inte minns fel. Men å andra sidan hade jag en stor båt som spelpjäs. Angela körde ett litet strykjärn...
 
Angela vann. Förra gången vi spelade var det Ove som vann.
Bild från julen 2008 när Ove vann.
 
God mat och jag fick en kasse mat med mig hem som jag kan mysa med imorgon.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0