Krångel...

.. började med att jag hade glömt något i bilen som hade laddat ur batteriet helt.
 
Fick hjälp med startkablar men med ett heltomt batteri och så många minusgrader är det tufft.
Min egen batteriladdare lånade någon utan att be om lov för några veckor sedan. Kanske det rent av kan kallas stöld?
 
Nåvä,l efter lite efterforskande så fick jag låna en batteriladdare av en snäll granne.
 
Annars var det mest spännande idag två stora lastbilar med utländska registreringsskyltar som blev stoppade av polis eller tull och parkerade utanför Konsum.
 
De stod där i några timmar och jag gick ut för att ta en bild bakifrån. Alla registreringsskyltar var igensnöade, så jag tyckte att det kunde bli en kul bild till bloggen...
 
Men det satt någon i den ena lastbilen och fick tydligen se mig i backspegeln.
 
Han ropade något åt mig på ett språk jag inte kan men det kändes inte som något vänligt. Men kamerans batterier var slut, så det blev ingen bild.
 
Nåväl. Efter yttterligare någon timme startade dom och begav sig iväg mot Norge.
Jag råkade komma förbi med nya batterier i kameran, men ville inte fotografera.
 
Nu kommer poängen: 
Bil nummer två hade tre axlar bak, men ett hjul hade låst sig och slet gummispår i asfalten.
Hade min bil varit i farten så hade jag kört ikapp och varnat.
Jag tänkte först ringa polisen för att dom skulle kunna åka ut och varna chauffören, men hade inte numret tillgängligt.
Mina tankar fladdrade mellan "Hjälp till för sjutton " och "Bry dig inte"...
 
Det låsta hjulet repade spår långt efter ICA...
 
Det lär väl ha börjat ryka rejält straxt utanför Idre och exploderat före norska gränsen.. 
Skäms lite för att jag inte förmådde larma direkt....
 
Men å andra sidan bör väl de som stoppat de tunga fordonen se till att de kommer vidare på ett säkert sätt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0