Skön golf med Birger.

Om inte Birger hade ringt så hade jag nog hoppat över golf idag trots härligt väder fram på eftermiddagen.
 
Men Birger hade hyrt Pipas och Gunnars golfbil och blivit försenad till start eftersom den var tvungen att anlitas när en av banans ordinarie bilar lagt av efter tre hål...
 
Det har varit en längre tids elände med dessa golfbilar, men vad jag fick höra idag så ska det investeras i nya batteripaket till två av bilarna. Jättebra tycker jag!
 
Hur som helst så fick Birger och jag en härlig runda med tidvis bra spel och en jämn match.
Vi hade tomt framför och tomt bakom oss i åtta hål. På hål nio kom vi ifatt en fyrboll så jag kunde ta fram kameran...
 
Bollen framför spelade bra, men det är inte konstigt om en tvåboll med bil så småningom kommer ifatt.
 
Birger har mycket att fundera över efter sin magoperation och framtida behandling, men när vi hade en golfboll att spela så var det full fokus på det och glada miner vid lyckade golfslag eller bra puttar. Och det hade vi en hel del. De misslyckade är vi ju vana vid så även de kunde vi ta med ett leende.
 
Efter nio hål låg vi exakt lika.
 
I pausen blev vi erbjudna att gå ut före fyrbollen framför oss, men föredrog att förlänga rasten lite och släppte en tvåboll som kommit ifatt oss. Så dom pinnade vidare före fyrrbollen, och vi släpptes igenom fyrbollen på hål 13 när de fått ett tillfälligt problem.
Mycket smidigt arrangerat av tre gäng med erfarna golfare.
 
När vi var på hål 16 kom tre Ess på hål 8. Tre A:n alltså.
 
Angela, Arne och Astrid.
 
Birgers och min match slutade med en knapp seger för mig. Men han kämpade bra och vi hade kul trots att jag kunde se att han blve lite trött och okoncentrerad när ronden närmade sig slutet för den här golfdagen i bättre sommarväder ju längre dagen led.
 
Julia med kompis var där med två av de senaste valparna från Inga-Lills kennel.
 
En liten Berner Sennen.
 
Trond dök upp och lyckades charma valparna efter att de varit mycket avvaktande i början - för att inte säga smått förskräckta... (bara smått alltså).
 
På parkeringen dök det upp en ren...
Trevligt inslag tycker jag...
 
... inte minst trevligt för besökare som inte har renar hemma.
 
*    *    *
 
Åt på Grillen efter golfen.
 
Ett gäng sparvar eller finkar längtade efter att jag skulle lämna mitt bord innan maten var uppäten.
Men dom vågade inte fram så länge jag hade tallriken inom räckhåll, då nöjde dom sig med att kolla läget på avstånd.
 
När jag sköt fram tallriken en halvmeter så hoppade dom ner på bordet och trodde att det var fritt fram, men givetvis tog jag bort tallriken direkt efter att jag fotograferat. Dom hann bara titta.
 
Man matar inte småfåglar på en servering!
 
Alf hade också spelat golf och tittade förbi...
 
... Bea var ju ute och spelade kvällens damgolf, och Alf väntade in henne med lite shopping och en Cola på Grillen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0