Kul golf med snabba greener.

Spelade med Ann, Jan och Angela.
 
Många tävlingar och jag kan inte redogöra för alla...
Den viktigaste var nog herrar mot damer, elle Nord mot Syd kanske... minns inte så noga.
 
Jag var på banan i god tid och hade tänkt träna lite på rangen, men så blev det inte.
 
Först blev det lite kul prat med Pipa, Gunnar, Astrid och Arne.
 
Angela dök också upp tidigt och bjöd på kaffe. Hon och jag tränade därefter puttning på övningsgreen eftersom jag såg att det rullade snabbt efter vertikalskärning och klippning. Angela puttade väldigt bra och vi hade en spännande tävling.
 
Men ute på banan puttade Angela som om varje putt var den sista och skickade iväg bollen mot hål med stor beslutsamhet... "lite" långt ibland...
 
Men det blev bättre efter ett litet påpekande från en som såg hur bra hon puttade när det gällde att rädda en tvåputt i vår lilla tävling.
 
På hål 11 hade Angela en bra chans till Par efter en snygg greenträff på utslaget.
Birdie blev det!!!
OBS bilden är en rekonstruktion för att visa avståndet. Kunde naturligtvis inte störa med kameran när det var allvar. Angela spelade ju i mitt lag i en av tävlingarna.
 
Vårt lag vann tävlingen mellan Nord och Syd med 6/4, och det var mycket tack vare Angela.
 
På hål 14 träffade jag den jättestora tallen och gjorde "Hole in One" på vintergreen. Kul! Hade inte locket varit på plats så hade vi nog fått leta länge efter den bollen.
 
På hål 15 fick Angela ett knepigt läge med rumpan i ett litet träd i skogsbrynet. Efter att hon viftat några gånger med klubban och rumpan så bestämde vi andra att det bara varit en uppvisning för fotografen och tillät en dropp inom två klubblängder. Den möjligheten förvaltade Angela väl.
 
I tävlingen mellan herrar och damer så var herrarna ett upp inför hål 17.
 
Jan och jag kom överens om att det är mest spännande med ett avgörande på green på sista hålet, så vi gjorde två dåliga utslag. Jag i skogen till vänster och Jan i skogen till höger. Damerna gjorde lika som oss, så nu blev det knepigt. OBS jag skojar nu. Vi hade ju våra Köpenhamnare och andra tävlingar att tänka på också.
 
Damerna vann hål 17 och nu skulle det bli ett avgörande i den matchen på sista hålet. Spännande.
Herrarna vann.
 
Efter golfen besökte vi "Herr G" för att titta på de två nya tavlor som Ann och Jan nyss har köpt.
 
Arne G ska till Sveg för en ny utställning i början av september.
 
Härliga röda vinbär hemma hos Angela och Arne.
 
Golf imorgon igen i samma fyrboll. Kanhända Syd och damerna vill vinna som omväxling?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0