Härlig sensommargolf!

Nu börjar det dyka upp glada gäster på banan, men vi fick en tid lite efter 12.
 
Lag Nord med Angela och Ulf ville ha revansch efter gårdagens förlust mot lag Syd med Ann och Jan.
 
Härligt väder!
 
I bollen före oss gick Björn, Inge och "Törnan" tillsammans med Lisbet som just svingar iväg bollen långt och rakt medan tre herrar beundrar.
 
Hörde senare att Lars T hade gjort en bra runda på 39 poäng! Kul! Grattis "Törnan"! På tiden att du får ett hcp som visar vad du kan.
 
I våra olika tävlingar var det ganska jämnt efter nio hål.
Jan ledde stort i poängligan med 19 poäng och tack vare det ledde herrarna betryggande.
I matchen mellan Nord och Syd var det en ledning för Syd med ett hål.
 
De olika lagen vandrar i värmande sol på hål 12.
 
Olika lag var det ju eftersom det var både herrar mot damer och Nord mot Syd.
Dessutom en rullande Eclectic mellan Ann, Jan och mig. Och en Köpenhamnare på tre som löper över året. Förutom individuell poängbogey totalt efter slut av säsongen... och kanske någon mer tävling som jag glömt, men har hyfsad koll på genom den förträffliga statistik som Jan förser oss med.
 
Herrmatchen vann herrarna tidigt. Matchen mellan Nord och Syd var "dormy" efter hål 16, men Ann ville avgöra före green på hål 18, så det blev 3/1 till Syd.
 
Det roligaste för min del, förutom det mysiga sällskapet, var en lobb från en grästuva vid vägen vid vänstra greenbunkern som rullade i hål för ett Par. Jo jag vet att det borde ha resulterat i en Birdie, men ett bra utslag och ett duffat andra, tredje vid 150-pinnen och fjärde snett vänster innebar ju att golfguden bjöd på ett Par.
 
Imorgon blir det samma gäng som spelar sina olika tävlingar.
 
Efter golfen gick jag ner till Grillen för att snickra ihop ett litet men klurigt system inför V 75 på lördag.
 
Arne och Angela dök också upp, och vi njöt av god mat, pratade lite golf och lite om uppmärksamheten som Arne nu fått även i Mora Tidning.
 
Utanför Grillen hade en blänkande, nyputsad och jättelik motorcykel parkerat.
Jo det är jag som syns i bild i det blänkande kromet.
Vackert. Men om man ramlar omkull med en sån så behöver man nog hjälp med att få upp den igen...
 
... men å andra sidan behöver man nog aldrig åka ensam på en sån cykel...
 
*    *    *
Nu ska jag se en film som jag hyrde på Konsum för 29 kr och njuta av det överraskande Par jag gjorde på hål 18. Det måste ha sett suveränt ut om det hade varit ett proffs på en Major som gjort det. Att det var en amatör som hade tur med lutningen på green är ju inte lika spekatkulärt, men lika mycket värt i scorekortet.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0