Golf i bra väder

Det såg inte så lovande ut först, men det blev golf utan regn.
 
Gun och Göran dök upp, men hade inte räknat med golf på grund av väderprognoser och bristen på luckor mellan de låga molnen efter nattens regn. Men det blev fint väder och förhoppningsvis hade dom en kul golfrunda.
 
Jag hade inte heller tänkt spela, men Hasse dök upp från Foskros och solen tittade fram allt oftare.
Så det blev golf även för mig.
 
Vi blev en fyrboll eftersom det var lite försenat vid första tee och eftersom vi var två tvåbollar efter varandra så startade vi som en fyrboll. Hasse, Camilla och Fredrik.
 
Hasse och jag spelade "Fredagsgolf" - tävlingen som Shoppen har varje fredag. Det gick inte bra för någon av oss under de första nio hålen.
Camilla och Fredrik hade startat på hål 10 tidigare, så dom hade spelat färdigt efter våra nio hål.
 
Och det hade jag också.  Det visade sig att även Hasse avstod från att spela de sista nio hålen för att få ett bra resultat att anteckna i fredagsgolfen.
 
Vi satsade istället på att hälsa på hos Ahmet och knåpa ihop ett eget litet billigt och knasigt system inför morgondagens V75 där On Track Piraten ska delta i första avdelningen.
 
Ser ut som att Hasse funderar skarpt och har mängder av kunskap om trav...
Och det känns tryggt tycker jag.
 
Nu hörde jag vad du tänkte tänker Hasse...
 
Ahmet kikade en sekund på vårt förslag och rusade vidare mellan pizzaugnen, stekbordet och nya degar.
Men jag hörde honom nämna tre olika hästar som borde vara med i vårt lilla system, så det fixade vi.
 
Alla rätt så långt alltså. Återstå att se om hästar och kuskar fattar hur vi tänkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0