Fredagsgolf med Angela

Innan vi skulle ut så hann vi träffa en halva av "Piff och Puff" som imponerade på oss gamlingar när jag var nyinvandrad till Idre.
 
Johanna, Malte och Jon.
Jon är bror till Påhl i shoppen och det kan man numera se tydligare på frisyren. Eftersom Påhl nu har ny frisyr. Trevliga bröder. Och en pigg Malte som gillade att trycka till golfbollar med "overheadputter"...
 
*    *    *
 
Angela och jag deltog båda i Shoppens "Fredagsgolf" som går ut på att spela en niohålsrunda så bra som möjligt. Men man får två chanser eftersom man kan välja den bästa halvan av en artonhålsrunda.
 
Minst tre deltagande i "Fredagsgolfen" gör att man är kvalificerad till en final senare i höst. 
 
Mitt första utslag gick i riktning mot green på hål 18. Men det var bra höjd och fart på bollen så jag var säker på att hitta den på green eller i närheten. Men icke sa nicke. Den var borta. Att traska tillbaka för att slå en ny boll och kanske rädda 1 poäng kändes inte kul eftersom nästa gäng var på plats för att slå ut.
Streckade alltså första hålet.
 
På hål två såg det ut som att jag hade räddat en chans till Par trots ett slarvigt tredje slag till skogen på vänster sida och fjärde gav en greenträff med hyfsad chans till Par. Stenklar Bogey för 2 poäng...
Men det blev en dubbel för 1 poäng på grund av slarviga puttar.
 
Första niohålsrundan i tävlingen kändes givetvis helt spolierad redan nu. Att det blev ett gäng trepoängare senare hjälpte inte.
 
Återstod att göra bättre på andra halvan. Ovanligt bra utslag på hål 10 höll hoppet uppe, men kanske inte koncentrationen. Andra i bunkern men ett enkelt bunkerslag till flaggan. Som slarvades bort två gånger... 
 
Dålig start på sista nio gjorde att tävlingen kändes över redan efter tolv hål.
 
Men det blev några trepoängare även under de sista nio hålen. Jag funderade över det, och tänkte mig en ny tävlingsform för "Fredagsgolfen".
 
Kanske kunde det vara kul att ha en tävling över max 18 hål där man får räkna de 9 bästa oavsett när dom dök upp under ronden. Då behöver man inte ge upp efter tio-elva hål. Skulle kanske locka fler att delta. Givetvis skulle poängen bli mycket högre, men även höghandikappare skulle känna sig med i mattchen länge.
Tål att tänka på tycker jag.
 
Men det tänkte jag inte på när jag spelade golf med Angela.
En bild från en skön paus efter "Mördarbacken". Vi hade ett par gäng framför oss som då och då letade bollar i skogen. Så det var bara kul med paus ibland.
 
Man får också tillfälle att träffa andra golfare och byta några ord uppe i korsningen mellan hål 11 och hål 14. Göran ser sammanbiten ut efter ett bra resultat på hål 10.
 
Suddiga bilder på Gun och Göran med kompisar. Men kameran blev väl också svettig efter Mördarbacken...
 
En dålig fotograf skyller på kameran på samma sätt som en dålig golfare skyller på banan.
 
Angela och jag kämpade vidare och hade ibland suveränt bra slag.
 
Vi föll med humöret på topp. Vi hade kul och stundtals bra golfslag alltså.
 
Efter golfen träffades vi på Grillen och åt och snickrade ihop ett litet V75-tips för 25 kr var.
Tänker inte berätta hur vi tippade nu, men det kommer kanske en kort notis om vem som slapp betala 25 kr.
 
Men det var en fin kväll efter en kort regnskur. Vi tippade väldigt bra tycker vi.
 
Ahmet fick beröm för god mat och lyssnade intresserat på Angelas tips.
 
*    *    *
 
Nu ska jag se en film som jag hyrde på Konsum.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0