Hästar, ägg och påsk...

Åt en jättetrevlig påsklunch med Angela och Arne i god tid innan hästarna skulle trava hem en massa pengar åt några få.

Några bilder på vårt härlig lunchbord med allt som behövs för en trevlig samvaro och en god stund i livet...




Färskpotatis till sillen till höger och vackra målade ägg i mitten.

Jag fick en kasse med sill, potatis, ägg och en mängd annat läckert med mig hem. Så nu kan jag fira påsk en gång till.

Jag var tidigt ute med promenaden hem till Arne och Angela och promenerade ovanligt sakta. Mötte en bekant som frågade varför jag gick så sakta... trodde kanske att jag var sjuk. Men jag förklarade att jag hade en tid att passa. Såg inte ut som att svaret var bra...

En kul skylt hann jag med att fotografera på vägen

Elljusspår till salu eller...

När jag efter min ovanligt långsamma promenad tittade på klockan och låg en kvart före schemat så fick jag syn på...


Arne på kort snabbtur med Vicky. Dom tyckte väl att dom hade en tid att passa...

Vi gjorde sällskap sista lilla biten och hade en trevlig påsklunch. 

När det gäller hästarna så travade dom senare både si och så. Några kronor tillbaka blev det, men inget som kunde kallas vinst. Få som vann storkovan blev det inte heller...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0