Ett och annat...






Trevligt tycker jag, men på sätt och vis är det inte allt här i livet...

I nästa vecka åker jag troligen ner till Oxelösund för att hälsa på min tuffa mamma som bröt en arm i förrgår efter att ha halkat på golvet där hon inte längre får ha mattor på sitt servceboende.
Det kan hända att hon snubblade på rullatorn, men mamma saknar sina mattor.

Min syster bor lite närmare, förmedlar information, och hälsar på hos mamma i övermorgon.
Lite knepigt att bo så långt bort från familjen men ändå så nära... jämfört med många andra menar jag.

Och vilka erbjudanden om golfspel på många banor det finns söderöver.
Vill inte nämna något speciellt, men medlemskap och spel på sex banor i veckorna låter billigt eftersom det tydligen kostar mindre än att vara medlem här uppe för ett år.

Men missförstå mig inte. Vill man bo och spela golf här så måste det få kosta. Även greenfee bör vara hög eftersom man får så mycket mer av upplevelser gratis om man är besökare som vill ha mer än en golfupplevelse på en bana som erbjuder golf, men saknar stöddiga klubbhus och imposanta hotell runt banan.

Om medlemmarna ska bekosta utvecklingen av en golfbana som senare ska säljas billigt så blir det liksom fel.

Det är helt OK om medlemmarna är med och betalar vad det kostar att få spela, men utan insyn i driften av banan och framtida visioner så kan det inte bli annat än tråkigt. 

Men, för de fjärrboende medlemmar eller framtida besökare så kan jag bara meddela ett stort hopp om ett bra golfår på befintlig bana. Snön smälte snabbt och de två senaste årens isproblem är borta!

Är man tidigt ute i sommar kan banrekordet vara i fara. Läste i går på Svensk Golf om det som jag gillar - hårda fairways med bra rull och gärna också rull på green...

Varför ska det vara grönt på hela golfbanan? Huvudsaken är väl att golfbollen studsar och rullar rättvist... :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0