Bomber och granater...

... på många håll i världen är det ett helvete.

Men här hemma används det för att skapa festliga ljuseffekter på en mörk himmel.

Ljuseffekter som borde kunna ordnas med betydligt mindre oväsen. Jag gillar fyrverkerier när man får se skådespelet, men ett toksmällande titt som tätt lite här och där är bara irriterande.

Förr tyckte jag att det bara var jobbigt att vakna till smällar precis när man lagt ifrån sig boken och slumrat in.

Efter att jag sett några rädda hundar så reagerar jag helt annorlunda när det smäller trots att det inte är krig.

Jag blir både arg, förbannad och fundersam...

Fyrverkerier och roliga explosioner är annars en kul upplevelse när man får vara med och se vad som händer under en kort men intensiv tid. Det blir liksom en sorts fest.

Men det här privata festandet kors och tvärs utan hänsyn till andra är otrevligt.
Jag har ingen hund, så jag försöker låta bli att bry mig. Men lite arg, förbannad och fundersam blir jag.

Nu ska jag fortsätta att se US Masters.

Kommentarer
Postat av: Arne G

Påsken,

är kyrkoårets största högtid.

Kan någon förståndig människa eller, varför inte, vilken dummerjöns som helst informera om vari

kopplingen finns mellan kyrkohögtiden och briserade

bomber och raketer.

2012-04-08 @ 09:21:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0