Spelade kul golf med Alf o Nigel...

Nigel hade bestämt sig för att spela aggresivt och använda drivern på fler hål än vanligt.
Alf hade bestämt sig för att inte titta upp och slarva med puttarna.
Jag hade bestämt mig för att svinga lugnt och inte krama handtaget i tillslaget...

Gissa vilka som lyckades ganska ofta och bra?

Nigel vann på 34 poäng före Alf med 32 poäng. Jag lyckades inte låta bli att krama drivern i tillslaget och puttade illa. 22 poäng för Uffe.

På hål nio blev Nigel av med ett klubbhuvud...


Knepigt läge uppe i skogen före green.


Jag tog en skakig bild när han skickade bollen mot green.
Det vi fick veta några sekunder senare var att Nigel stod där med ett skaft utan klubbhuvud.
En sten hade gömt sig i mossa och ljung.

Vi letade länge utan att hitta klubbhuvudet, men när vi hade spelat färdigt hålet sprintade pigge Alf iväg en extra vända och hittade det.

Vi spelade hål 18 som en separat tävling om bollar.


Nigel laddar för andra slaget mot flaggan...


Bra slag, men tyvärr i vänstra greenbunkern.

Men det räckte till vinst av matchen, vinst av hålet och två bollar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0