Golf och 43 poäng....

...det var många år sedan, om ens någonsin...

Dagen började med tät dimma och Par, Par, Par, Bogey, Par, o s v...

Birdie på hål 12, treputt på hål 14 och ett duffat första inspel på hål 15, men för övrigt gick det ovanligt lätt.

22 poäng på första nio och 21 på andra halvan.

Ska man registrera en rond på 43 poäng när man spelat 80 ronder med cirka 25 poäng i snitt som man inte registrerat?

Jo naturligtvis ska man det. Om man har förmågan att göra 43 poäng utan turstudsar eller annat konstigt så ska man det. Speciellt som det hade kunnat bli några poäng till med lite tur.

Och faktum är att jag försökte ända in i det sista att öka på poängskörden. Parputt på både hål 17 och hål 18 som slank förbi hålkanten...

Nu blir det svårare att få många poäng trots slarvigt spel i fortsättningen, men slarvigt golfspel bör inte premieras.

Jag spelade tillsammans med Nigel och Alf, och sällskapet i kombination med vädret efter att dimman lättat bidrog till mitt enkla spel.

Påhl kom senare in med 40 poäng och det är ju oerhört mycket bättre än det jag presterade idag.

74 slag hade Påhl och jag hade 88 slag.

På lördag är det Gutgolffinal tillsamman med Jentfinalen.

Alf och jag har laddat upp med dubbla prisbord för Gutarna. Hoppas att alla har anmält sig i tid så att vi slipper avvisa de som dyker upp oanmälda på lördag.

Finalen har ju funnits i klubbens tävlingsprogram sedan tidigt i våras.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0