Golf med regnpaus igår.

Spelade match mot Nigel med 2 bollar i pris till vinnaren, och för att få lite mer intressant spel så satsade vi även 1 boll för varje Par och 2 för Birdie...


Bredvid green på hål 1 gick en ren och betade obekymrat.

Jag försökte att bli kompis med den med hjälp av lite mossa, men han hade tillräckligt...

Det började regna kraftigt när vi spelade hål 9, så vi tog en lunchpaus och fick sällskap av Alf de sista nio hålen.

Nigel var 3 upp i matchen efter de första nio hålen.

På hål 11 blev jag av med min första golfboll, och Nigel var nu 5 upp i matchen.
Men efter hål 12 hade jag vunnit tillbaka bollen och efter hål 13 var Nigel "bara" 3 upp igen.


Alf studerar Nigels inspel på hål 13.


Efter en bra drive skickar Nigel sin gula boll mot green. Men hål 13 har en stenhård green, så bollen studsade upp i skogen bakom green.

I Mördarbacken var det en stor sjö vid "golvbrunnen" så vi rensade lite...

Och ser man på, det inte bara rann, det sprutade ut ur dräneringsröret, och sjön tömdes på ett par minuter.

Nigel 3 upp och 5 kvar att spela alltså. Och på hål 14 blev jag av med min första golfboll netto.
Dormy i matchen.
Efter hål 15 var matchen avgjord och jag hade nu förlorat ytterligare 2 bollar.

På hål 16 hade Nigel en putt för Birdie, men det blev Par och ytterligare 1 förlorad boll.
På hål 18 förlorade jag ytterligare 1 boll till Nigel.

Bra spelat Nigel!  Vi räknade samman vår poäng för att se vad det skulle ha medfört om vi spelat bästboll med reducerat hcp och fick ihop 38 poäng trots att vi slarvat bort ett par hål. Men bättre spel av mig krävs för att vi ska nå prispallen i tävlingen på söndag.

Två spellediga dagar nu och lite träning kanske kan lyfta mitt spel ett snäpp eller två?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0