Golf även idag...

Åkte ut till banan för att skriva upp resultaten från Gutgolffinalerna, men hade väl också en tanke på att spela lite golf...

Då dök Tobbe P upp så vi gick en match. Jag har ju 14 slag mer än Tobbe, så det kändes som att jag hade åtminstone ett visst psykologiskt övertag.

Vi gjorde båda Bogey på de två första hålen, vilket innebar att jag var 2 upp i matchen...

På hål 3 missade jag green och hade en enkel lobb eller chipp för att fixa en parputt och Tobbe hamnade i vänster greenbunker.

Jag duffade mitt inspel och Tobbe gjorde Birdie från bunkern... jag streckade hålet och två till av bara farten... det tog tid innan jag glömde intrycket av Tobbes bunkerslag.
Upp ur bunkern rakt mot flagg, tvärstannade på hålkanten, och tippade i! Läckert!


Härligt väder och inför hål 5 var Tobbe ikapp och vi låg lika.

Han prickade green på hål 5 och jag dömde ut mitt utslag som studsade ner bland träden kort om green till vänster. Tobbe 1 upp alltså, som blev 2 upp efter hål 8 och 3 upp efter hål 10.

Men inför hål 16 var han bara 1 upp igen...


Mörkret sänkte sig över mitt spel efter att jag slagit andra ner till vattnet med en bra avvägd pitch, men nöp till och stängde klubban på tredjeslaget och svischad bort i vassen till vänster.

Nej det var inte så mörkt som bilden ger intryck av. Det var kamerainställningen som bländade ner i motljuset.


Så här vackert soligt var det. Tobbe väntar på att få skicka andraslaget över Havet.

Tobbe vann hålet med en Bogey trots att vi inte hittade bollen som hade studsat höger vid sidovattenhindret på andra sidan Havet. Droppade tre, slog fjärde på green och missade parputten med någon decimeter.  Dormy alltså.

Och Tobbe avgjorde matchen på hål 17.
3 upp med 1 kvar att spela alltså.

Men det var spännande i femton och ett halvt hål, och jättekul i arton hål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0