Dag 2 av GSS-tävlingen

Nigel och jag ryckte upp oss, och spelade bättre än igår.

Jag hade ingen kamera med mig, och dessutom glömde jag att ta med mig min extra putter efter gårdagens dåliga puttande.

Resultatlistan för de 20 främsta paren:



Att det står sekretess vid vårt lag beror inte på att vi är speciellt hemliga.
Det är nog bara Nigel som kryssat fel i någon ruta hos Golfförbundet någon gång...

Idag fick vi spela med två trevliga norskor som kan skicka iväg en golfboll.
Och med ett hcp som gör att dom får spela rackarns bra för att få 2 poäng.

Inspirerande!

Att starta på hål 16 kändes burr, burr. Inget lätt hål för oss bogeyspelare.
Både jag och Nigel streckade trots att Nigel gjorde ett Par på hålet igår, och jag som har 2 extraslag på hålet ibland kan rädda en 2-poängare trots många slag fram till "Havet"...

Men vi klättrade lite i prislistan idag och njöt av att se de två tuffa norskorna spela bra på en hel del hål.

Nigel vann "Längsta drive" på hål 12 trots att han slog ett högt slag med fade. Han brukar vara betydligt längre de gånger han prickar fairway, men de riktigt långtslående herrarna missade tydligen fairway eller slog kortare än vanligt...

Någon berättade att en gut var så nära bakom skylten för Nigels drive att han var tvungen att ta bort skylten för att kunna spela in mot green (tror att det var Torbjörn)

Imorgon spelar Nigel och jag en bästboll match mot Ann och Jan utan hcp. Scratch alltså.

Ooops! Glömde nämna att Anki vann längsta drive för damer både igår och idag.
Igår vann Ann priset för närmast hål, och idag var det Gunnel som vann.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0