Snabb golf idag... (uppdaterad)

... det blev inte riktigt så milt som prognosen hade utlovat, och dimmolnen låg kvar hela dagen.

Men Alf och jag hade planerat att spela några hål, så det gjorde vi.

Vi ville gärna testa "Havet" nu när det är fruset, så vi spelade hål 10, 14, 15, 16, 17 och 18.

Både Alf och jag hade kamera med oss. Alf mailar nog över de bilder han tog lite senare, så då får jag uppdatera inlägget... Uppdaterad med Alfs bilder längre ned

Här ett par bilder på Alf vid utslaget på hål 10


Perfekt avslappnad provsving...


... men när bollen ska iväg så griper muskelkraften och den lille rackaren tag i golfaren.

Nu är jag kanske lite orättvis mot Alf som hela tiden brukar slå mycket längre och rakare än jag, men bilderna illustrerar ganska bra det problem som många amatörgolfare ofta upplever.

En jättefin provsving, men något helt annat när bollen är med.

Vi fick spela både hål 15 och 16 med sjungande och kvittrande is, och studsarna på frusna fairways var roliga att se. Och några torvor gick inte att åstadkomma...


Alf skickade på ett andra slag över den högra tallen före havsisen och räknade med en säker studs upp på land, men bollen flög lätt över och hamnade i ruffen en bra bit upp på andra sidan.

Mitt utslag var kortare, så jag tog en Pitch ner till strandkanten.

Jag försökte slå en låg boll för att få höra hur det kvittrar som fågelsång när bollen studsar flera gånger över den tunna isen, men fick bara en sjungande studs på isen.

Vi får se om det blir fler golfrundor innan vintern kommer på allvar.

Här kommer några av bilderna jag nyss fick från Alf:


En chipp mot vinterflaggan på hål 14


Laddar försiktigt på hål 15...


Träffar bollen på hål 15. Men jag fick kliva ut på en frusen myr för att slå nästa slag...


Knepigt läge på hål 18. Närmaste väg till flaggan är rakt igenom tallen. Vänster eller höger är frågan...


Jag försökte knacka upp bollen mot kullen och till höger om tallen alltså, men jag fick bara iväg den knappt fyra meter... duff kanske, eller också var jag för rädd att slå av klubban mot tallen.
I det senare fallet lite egoistiskt tänkt eftersom det finns de som lever på att tillverka och sälja klubbor  :-)


Före golfen tog jag en liten tur upp mot Idre Fjäll och Himmelfjäll för att se vad som händer.


Vid Himmelfjäll kan man nu se några av de nya spännande nedfarterna från vägen. Här är en.

Så det är OK att vintern är på gång också tycker jag.

Kommentarer
Postat av: Pär Green

Hej du,



Lite uppgifter om träd!

(många golvklubbor blir det)



http://www.skogssverige.se/skog/skogen/swe/omtrad.cfm



http://www.skogssallskapet.se/skogsvarden/2008_2/sv08.php

2011-10-17 @ 18:01:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0