Alf, Ulf och Golf...

... och plus 7 grader, men nordvästlig och svalkande vind...


Vi gick sju hål, men tog bara med oss 3 klubbor var.

Snön som föll i söndags har smält bort, men på Städjan ligger den kvar

Städjan sticker upp bakom skogen från en del platser på banan. Här en vy från green på hål 2.


Vid myren på hål 3 tog Alf av sig skor och strumpor för att plocka lite bollar...


... men det nappade dåligt.

Vi spelade hål 1 - 4 och hål 16 - 18.


I skogen vid hål 16 har skogen gallrats ur en del.

Alf och jag hjälper gärna till med urglesning och Alf har motorsåg. Jag har ingen såg, men hjälper gärna till med kvistning om inte annat... en och annan liten tall kan jag också fälla om jag får tillgång till en motorsåg. T ex där den växande skogen uppe vid hål 10 växer så att de vackra vyerna bort mot fjällen i nordväst försvinner mer och mer för varje år...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0