Skillnad på väder...

Det började blåsa in milda vindar från Atlanten efter en veckas dimma utan vind.

Vips försvann frosten och dimman. Golf kanske?

Jag åkte först hem till Arne för att se vad som var på gång i ateljén...


Ingen Arne på plats, men jag tog en bild i ateljén. Publiceras utan att jag bett om lov...

På vägen förbi ICA så skymtade jag en känd bil från Norge på parkeringen, så jag åkte snabbt tillbaka dit. Jo det var Alf´s bil.

Jag hade tänkt skicka honom ett mail och berätta att det såg ut som att frosten försvann snabbt, men jag tyckte att det var lite sent att föreslå golf när klockan redan var 10 på förmiddagen.

Men på ICA träffades vi, och det visade sig att han nyss hade ringt mig på mobilen. Det hade jag missat.

Birger dök också upp på ICA, så vi blev tre som spelade tio hål på en frostfri bana med hårda fairways.


Vilken skillnad mot gårdagens svårt frostiga fairways...


Alf och Birger på hål 2. Solen tittade fram ganska ofta, men inte just här.


Det var lite småblåsigt från nordväst, men förhållandevis ljumma vindar. Bild mot söder på hål 2.

I slutet av rundan, som spelades hål 1 - 7 och 16 -18, så började det smådugga lite. Isen på Havet var cirka 4-5 cm tjock så vi spelade över med studs bara på kul. Jag fick en boll kvar på isen en bit ut, men trots att isen troligen burit med god marginal så fick bollen ligga.

Birger tog också en bild som han la ut på Facebook.

Han i gult är jag.


Parkeringen hade rekordmånga bilar med tanke på datum, men vi var ju tre som spelade och två hade ju en bit att åka för att kombinera en del ärenden till ICA med en sista? golfrunda för året.

Kommentarer
Postat av: Arne

Bilden i ateljen är baksidan på den bild som "prydde" vårt garage under några år.

När bilden är klar skall den vila 6 månader minst

före lackning.

Planen är att den skall vara på plats på gareget till midsommar 2012.

2011-11-15 @ 11:08:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0