Om jag hade...

... varit i Stockholm i helgen. Då hade jag hälsat på Per och Anna och deltagit i en demonstration på Medborgarplatsen på lördag...

 

Men jag hade naturligtvis också besökt mässan



Om inte annat för att få se hur Idre och Älvdalen visar upp sig inför kommande turistvinter.


Och inte minst för att träffa några av de som marknadsför våra möjligheter.
Staffan D t ex...

Begrunda den här bilden. Genialt!

Tänk den dag vi får en bild som visar två golfbanor och tre härliga skidanläggningar på samma bild.
Allt tillgängligt inom 30 minuter med bil.

Skidåkningen kan byggas ihop med backar och liftar så att bilen inte behövs. Men då måste avundsjukor och konstiga miljöhänsyn från privata "naturälskare" och tomtägare bli mer resonabla.

Undrar vad som hände med mannen som hade helsidor i DN (dubbelt mittuppslag en gång om jag inte minns fel), och hus i Fjätervålen, när hatet mot liftar över Städjan var som störst?

Två golfbanor och tre sammankopplade skidanläggningar skulle verkligen placera Idre på turistkartan och gynna hela kommunen.

Naturen här är ju inte unik, men den är lätt tillgänglig trots att kommunen är lite för avlång i mitt tycke.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0