Fick bilder från mässan i Stockholm

Fick bilder från mässan i Stocholm från Allan och Maj via mms..


Maj i samspråk med Karin i Idre Fjälls monter.


Himmelfjäll hade också en mycket fin monter. Jag gillar speciellt den gröna golfbanan...

Tänk den dag vi får en liknande bild som inte bara visar Himmelfjäll, Idre Fjäll och en planerad ny golfbana, utan en stor översiktsbild med befintlig golfbana, tre skidanläggnngar och en planerad ny golfbana på samma bild...

Då skulle det banne mig se ut nästan som nere i Alperna med skidanläggningar bakom varje topp.
Men tiden går och även om det utvecklas fantastiskt bra här uppe i en hyfsad takt så går det alldeles för sakta i mitt tycke.

Mycket beroende på att det finns ett ointresse från kommunen (avundsjuka i en avlång kommun) och att konstigt romantiska miljöhänsyn sätter käppar i hjulen stup i ett.

Jag glömmer aldrig när en stugägare i Fjätervålen kunde använda sitt jobb på Dagens Nyheter för att försöka stoppa andra från att få tillgång till en utveckling i hans eget lilla paradis. Och att den nytillträdda Alliansregeringen satte stopp, och fick beröm för att dom verkligen tog miljö- och klimathot på allvar.

Herrejösses...

Samma regering som snart har sålt ut allt vi har så att gamla snart måste tas omhand av barnen och vägar och järnvägar bara fungerar ibland.
Det senaste jag läste om vägarna var att regeringen varnade för att det kan bli svårt på vägarna i vinter...

Går utvecklingen framåt eller bakåt? Jag vet inte, men man undrar ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0