Advent, snö och julskyltning...

Vi har ju inte så många leksaksaffärer eller andra butiker med stora skyltfönster, så barndommens julskyltning med elektriska tåg och vinkande mekaniska tomtar som säger "Hoo hoo" har vi inte här såvitt jag vet.

Men mysigt snöande hade vi.

Några bilder














Att det snöade igen var ju kul, men stundtals lite jobbigt när det plötsligt blåste lite under en kort stund.


Jag tittade också in i Gunnars fyndbod där Jonas just hade hittat en lämplig julklapp.
Ett nytt välsvetsat cykelhjul kanske? :-) Inte för att jag vet om någon behöver just det, men fint var det.

Jag letade i Gunnars boklådor där varje bok kostade 1 kr. Jag förstod att Gunnar vilje sälja en hel låda, men jag fastnade bara för en bok med berättelser av PG Woodhouse. Men på grund av snövädret så bjöd jag Gunnar 10 kr för en begagnad plastkasse från Konsum också.

Senare träffade jag Arne och Angela på Grillen och hade en mysig Advent.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0