Städdag 1 på golfbanan

Många deltog och gjorde ett jättejobb.


Så här snygg har nog infarten aldrig varit tidigare


Jonny och Stig-Arne röjde i skogspartiet mellan nians green och gul tee på tian. Jonny är dessutom ny medlem i år.


Fredrik sopar framför egen dörr...


Ett litet delresultat från området vid chippinggreen. Många kottar, barr och småkvistar i de sopsäckarna.


Glada "gubbar" har lite peptalk inför slutspurten.


Ny olja på borden i uteserveringen.


Premiär i ombyggda restaurangen. Korv och kaffe till alla som deltog i städningen.


Korvpaus i väntan på den efterföljande golftävlingen.


Jag avstod golftävlingen eftersom jag kände mig lite fortsatt öm i ryggen, men...

... jag provhängde min lilla ryggklinik under regnskyddet vid rangen några gånger, och även om det inte var lika bekvämt som jag hade räknat med, så känns ryggen helt OK nu.

I morgon blir det nog golfspel efter att Engerdal Golf haft sin tävling som startar kl 10 om jag inte minns fel. Men från kl 11 ska det nog vara lätt att komma ut på banan, även om vi redan i dag hade några spelande gäster som tyckte att det var skoj trots 16 vintergreener.

De ordinarie greener som var öppna i dag var hål 11 och hål 14.
På hål 13 har vi numera den bästa provisoriska greenen. Den tycker jag att vi kan behålla länge och kanske göra lite större i väntan på att den ordinarie blir i toppskick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0