Spelade golf mellan skyfallen i dag

Nigel och jag spelade först sju hål och väntade sedan in regn och hagel innan vi spelade sju hål till.

Här är Nigel på hål nio och vi hann precis in före några rejäla skyfall med inblandning av hagel.


Nigel ledde med 6 slag efter de första nio (som bara blev sju eftersom vi vände efter hål 5 på grund av snabbt annalkande och mycket svarta moln) med 6 slag. Jag slog tre bollar i myren på hål tre...

I pausen bjöd Nigel på öl från Singapor. Han trodde ett tag att den kostade 37 kr för 33cl, 4,6%, men såg att han betalat 49 kr. Jag gick in och frågade om priset och fick höra att det var 49 kr just i dag, och trodde att det var helgpris, eller extra pålägg eftersom det var Mors Dag.

Men jag fattade fel, det var extra billigt just i dag. Priset övriga dagar är 54 kr. Men ölen var god!
Speciellt som jag blev bjuden.

Regnet drog bort, haglet smälte och vi kunde börja förbereda oss för att fortsätta.

Men först måste vi få en försmak av Elitloppet på Solvalla...


Kina travade på med kvickt driv och Fredrik styrde elegant. Lite som Brioni senare på Solvalla...


Kiosken är nu borttransporterad och har lämnat plats för fler matsäcksätande golfare.

Vårt fortsatta golfande började bra för mig och oturligt för Nigel. Jag tog igen 3 av de 6 slag jag låg efter redan på hål 10. Men redan på hål 14 (vi hoppade över 12 och 13) så tappade jag 3 slag igen...

Dagens behållning, förutom trevligt sällskap, undvikande av regn, och en god öl, var mitt andra och tredje slag på hål 18. Två av årets godkända golfslag från min sida. Birdieputten var nära, men Par blev det.

Men Nigel vann hela ronden med 6 slag.

Senare såg jag Elitloppsfinalen på TV hos Ahmet på Grillen.
Det hade körts två kvalificeringslopp före, och Brioni kom femma i sitt lopp och skulle alltså ha missat finalen om inte ett ekipade hade blivit diskvalificerat.

Brioni med startnummer 8 satt länge sist i innerspår, men fick en lucka när upploppet började och ökade tempot. Sakta men säkert kom han närmare och närmare täten och stack nosen före vid mållinjen. Målfoto krävdes, men det var inte bara en näsborre som var först det var nästan halva huvudet... vilken rolig skräll!

Kikade nyss på väderprognosen inför morgondagen och den såg lovande ut för lite golf.
Jag vet att Nigel är beredd för en runda vid elvatiden, och det kanske finns fler som vill hänga med?
Min rygg ska jag ställa en ny fråga i morgon, men just nu protesterar den inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0