Golfträning och nyfiket besök i restaurangen...

Nigel, Alf och jag övade både att slå långt och rakt och inspel och tvåputt.


Nigel och Alf på rangen efter att regnet upphört.


Christer sågar delar till ny bardisk i restaurangen.

Några bilder på hur det kommer att bli:







Och på banan växer det gamla gräset bra...

Övningsgreen med gott om växande gräs där det inte är gräslöst.


Fairway hål 10. Regnet är välkommet och med fortsatt värme och nederbörd så blir det grönt även dit bevattningen inte når.

Jag filmade också ett antal svingar som Alf och Nigel gjorde...

Men jag har inte koll på hur jag lägger ut en filmsnutt på bloggen.

Några filmklipp kan jag dock bjuda på. Nigel först...







... och Alf






Kul att se. Och lärorikt.

Vi tränade efter det lite närspel och puttning. Nigel köpte en ny härlig putter.
Jag fick prova den och den kändes underbart säker i både längd och riktning.

Det lustiga var att Nigel uppskattade tyngden i klubbhuvudet, men att jag uppfattade den som lättare i klubbhuvudet... golfklubbors beteende sitter nog mer i huvudet hos den som håller i skaftet än i huvudet som sitter längst ned på skaftet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0