Björnmöte och golfbanebesök...

På väg till golfbanan så såg det intressant ut vid återvinningen mitt emot polisstationen, så jag vände snabbt tillbaka.

Oj, det var en björn som skjutits i går kväll i trakterna av Storvätteshågna.


Imponerande klor...


Calle, Andreas, Nisse och en något reserverad vovve.

Läs mer i Mora Tidning http://www.dt.se/nyheter/alvdalen/1.3173809-bjorn-skjuten-i-skyddsjakt

På golfbanan var det full fart med utbyte av möbler till restaurang och altan.


Kina spexar.


Gräset växer och de nysådda partierna har börjat gro och skicka upp små fjun.

I shopen hade Angela det lugnt, men hon fick sällskap av Agneta som provade lite tuffa kläder.


Kina dök också upp så jag fick en suddig bild på tre snyggingar...

I morgon är det informationsmöte på golfbanan kl 18 och vid 16-tiden, eller i alla fall före mötet, ska Alf och jag "spela" lite golf på rangen...

Kanske vi ska lägga in riktig puttning i vårt "scorekortspel" genom att först spela hålen fram till närheten av green, och anteckna slagen fram och avstånd kvar till flaggan, därefter går vi ner till övningsområdet vid parkeringen och hålar ut alla hålen...

Kommentarer
Postat av: alf s

Bra tenkt, Ulf. På denne måtten blir det jo chipp og put-trening også.

2011-05-17 @ 20:09:26
Postat av: Uffe

Jo det var så jag tänkte. Vi har ju både greenbunker och möjlighet att chippa och putta.



Vi får väl testa över nio hål i morgon vid 16-tiden...

2011-05-17 @ 20:29:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0