Liten utflykt i dag...

Jag hade tänkt åka skidor i Fjätervålen och hade hela utrustningen med mig.
Men, jag har tydligen blivit obeskrivligt lat och kräsen. Det var gott om plats i backarna, men solen började skymmas av tunna moln och jag hade inte täckbyxor, så det kändes lite småkyligt.


Vacker halo runt solen som berättar att det är snö på gång senare i dag.

Classe fick jag i alla fall träffa

Senare tog Classe och jag en fika och träffade "Peter Präst" och "Hasse Brandslang"...

Classe har två miniskoterbanor i Fjätervålen

Det här är lilla banan vid butiken nedanför barnbacken och skidskolan


Där kan man också hyra fullstora snöskotrar.


En liten skidskolegrupp på väg utför i snygga carvingsvängar

Efter besöket i Fjätervålen svängde jag in till Idre Fjäll

Några bilder från GB-Cup för de små


Att få en kram av Aske var lyckan för många små skidåkare


Här kommer en duktig liten kille mot mål med bra kantade skidor...


... och han fick naturligtvis en efterlängtad målkram av Aske

På vägen hem tittade jag in i Arnes ateljé och tog en bild utan Arnes vetskap...

... även om man kan tro att det är Arne själv som står till vänster...


Gott om snö vid ateljén

En kul dag, även om jag börjar undra över varför jag blivit så lat och obenägen att pressa ner fötterna i pjäxorna och åka skidor själv...

Men Classe var intresserad av sällskap i backarna i Fjätervålen på lördag, så om det blir hyfsat väder (med bra sikt) så kommer jag att klä mig rätt och åka skidor. Och då ska jag ta med mig två par skidor för att få känna på skillnaden. Det är lite olika svängradie på de två paren.

Jag kanske till och med blir sugen på att prova ett par kortare med ännu mindre svängradie...

Jag minns när jag för flera år sedan testade ett par på Idre Fjäll som var 165 cm långa.
Skidorna svängde in under mig så att jag höll på att tippa nosen i backen. Men då hade jag nyss lärt mig att trycka i kanterna på mina gamla skidor som var - typ- 190 cm...

Vi får se. Men visst börjar jag längta efter lite kul utförsåkning trots att det snart borde bli en längtan efter golf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0