Idre...

Härligt vinterväder, men lite småblåsigt på fjället skulle jag tro.


Flaggan i Fjätervålen fladdrar i vinden och även om det inte är kallt så blåser det nog en hel del på toppen.


En bild från Idre Fjälls webbkamera med en vacker molnformation i bakgrunden.
Vad är det för färg på vita molntussar?

Färska balkongbilder


Det lilla strykjärnet med snö på parkeringen är en bil. EU-moppe kallas den, men det är en bil med fyra hjul.



Om det inte hade blåst lite snålt i dag så hade jag åkt skidor efter all nysnö som föll i går.
Men jag såg redan på förmiddagen att det var blåsigt på högre höjder.


Jag såg hur skidåkarna i Birkebeinerrennet i Norge slet i vinden på fjället.

En kul tävling där alla måste bära en ryggsäck med minst 3,5 kilo nödpackning på grund av traditioner och ursprunget till tävlingen.

Kanske något för Vasaloppet att ta efter. Alla får åka med max en stav och måste ha skägg...
Dessutom kanske man då måste ändra sträckningen så att spåret passerar Venjan. Och kanske köras år andra hållet, men det är jag mer osäker på...

Nu är det snart mer skidåkning på TV så jag måste stretcha lite för att inte bli helt stum. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0