Rolig sommarvarmgolf idag.

Alf och jag hade bokat en tvåboll efter en tvåboll, men eftersom tvåbollen före oss aldrig spelat banan tidigare så gjorde vi sällskap. 

Vi fick både trevligt sällskap och vara lite banguider.
På hål sex släppte vi igenom en treboll långtslående herrar och fick en liten fotopaus.


Alf med Birgitta och Roland från Stockholm.


När vi kämpat uppför backen från hål 7 mötte vi Cina och Nicklas som skulle slå ut på hål 5.
Cina hade lånat värsta proffsutrustningen av Fredrik. Det finns nu ett antal set att hyra i shopen.
Vita drivers och senaste modell på resten av klubborna från Taylormade. Snyggt.


"Men mamma, jag sa ju att du skulle sikta mer till vänster:" Sa Nicklas..


Nicklas behöll snärtvinkeln länge och hade bra fart på klubban..

Vi väntade in en tvåboll med golfbil på hål 8 eftersom mitt utslag hamnade mycket vänster.


Lars-Olov och Hjördis slog ut tillsammans med oss och körde sedan vidare.

Min boll låg på fairway på hål 16, men andra slaget gick bra över träden och jag hade green nåbar för tredje. Men en duff sabbade hålet.

Men en Birdie på hål 9 räddade dagen.
18 poäng efter nio hål är bäst i år för mig.

Efter pausen tog vi en fotopaus uppe vi green på hål 10.




En härlig golfdag med två nya vänner som man hoppas få se mer av på banan.

När vi spelat färdigt gick Fredrik ut med de blivande konfirmandledarna för att spela "Power Golf".
Vi såg att det var förberett med en vit och en svart flagga på alla greener under de första nio hålen, men vi spelade bara vitt... annars verkar det vara en kul grej.

Jag spelade en egen variant med Nigel ett par gånger utan två flaggor.
Vi valde (tvunget) tre hål som "Power hål", och fick dubbla poängen om vi gjorde poäng, men minus två om vi inte gjorde poäng.
Nionde hålet var ett valfritt "Bonushål" som också gav dubbel poäng men minus tre om vi missade att göra poäng.

Träffade också en kul Staffan som har planer på ytterligare en golfbana uppe nedanför Himmelfjäll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0