Härlig sommardag igen...

Åkte till golfbanan för att ladda lite inför morgondagens Stråkentävling.

Njöt i solen och värmen och av att få se småttingars syn på golf. En kul lek helt enkelt.


Lille Malte hade en lagom stor putter...


Men han hittade också en annan kul pinne som man kunde ha roligt med.


På min begäran så visade han mig hur man sänker puttar. Med två bollar gick det bra, men med tre så blev det tvåputt. Kul biljardteknik... Storebror Algot tittar på när lillebror äntligen börjar bli en kul typ att leka med.


Mamma Lotten var med och gav lite instruktioner...

Jag blev sugen på golf och spelade nio hål med ett trevligt par med vovve

Lena och Lars-Inge från Varberg...


Lilla taxen Hilda njöt av rundan och sa inte ett ord när jag duffade eller toppade...

När jag avgick efter nio hål fortsatte Lars-Inge, Lena och Hilda, och jag mötte Alf som mötte Bea och Åse.


Alf spelade i alla fall nio hål för att värma upp inför kvällens Gutgolf, det hörde jag på grillen senare.

Jag åkte till grillen för att snickra ihop ett V75-system till lördag. Vi är ju nu ett växande gäng som spelar för 50 kr var varje lördag, men aldrig får någon storvinst. Vi tippar nästan alltid rätt, men hästar och kuskar beter sig ibland fel... ;-)

Jag var där i god tid och njöt av sommaren på altanen vid grillen. Jag hade kameran med utifall det skulle dyka upp något kul att fotografera.

Och det gjorde det.

En vovve stor som en mindre björn hade legat och vilat under ett bord, men jag lyckades locka fram både matte och hund för lite bilder.


Ett nästan lejon... eller hur? Och rasen heter Leonberger.


En stoor och snäll vovve.
Nästan som en mindre travhäst...

Stalltips på lördag:  On Track Piraten kommer att ge järnet. Ahmet är delägare , så han vet.
Vinner ni pengar på det tipset så vill jag ha 10%. Jag nöjer mig med 5 % om det blir en jättevinst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0