Golfvila i dag...

... trots Gutgolfpremiär i kväll.
Men jag tänkte försöka toppa formen till landskampen på lördag...

Som väderprognosen ser ut så blir det nog inspel på banan i morgon.

Vi har ju redan nu ytterligare tre ordinarie greener. Just nu fattas bara hål 5, 7, 8, 9 och 13.
Men det hinner kanske att ändra sig till landskampen mot Norge på lördag.


Varmt både dagar och nätter och lite regn emellanåt. Och gräset får lite mellanmål i form av mineraler och lite pickade små lufthål i en del greener.


Övningsgreen har ett fåtal kala sandiga fläckar, men där det finns gräs så växer det.
Inte nerklippt till den riktigt snabba längden än, men det är roligare att putta på långt gräs än bland tuvor blandat med parkettgolv. Om jag får gissa så ligger nog stimpvärdet på 4 - 5 just nu, men jag är säker på att vi får spela på cirka 8 längre fram. Förra våren hade vi stimpvärde 12 på några av de helt gräslösa greenerna. Kul, men inte vackert.

Två bilder på två roliga puttar på hål 1 den 11 juni 2010

Min boll närmast flaggan och Erlings borta på en lika gräslös foregreen. Stimpvärde 12 och lutning fårn höger till vänster i bild. Missa hålet och det blir en retur från foregreen nedanför flaggan på 3 meter...

Både Erling och jag petade i bollarna... vilken lycka. Tråkig färg på green bara, men det finns kanske grön sand att köpa?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0