Golfledig i dag.

Tvättade på eftermiddagen och undvek häftiga regnskurar mitt på dagen.

Ungefär tio i tolv på dagen lyste solen över balkongen från en klarblå himmel, men långt bortom bergen på andra sidan Idresjön såg det ut som häftigt regn. Nästan ett åskmolnsstäd på toppen.

Jag kikade på den nya webbkameran på Idre Fjäll - den som visar det nya restaurangbygget på toppen - och blev lite förbryllad...


Webbkameran visade ett rejält skyfall över Idre by...


... men jag hann bara kopiera bilden så började det smattra även utanför balkongen.

Förutom tvättandet så har jag nu testat min nya kamera som jag köpt för 495 kr via min leverantör av bläckpatroner och dammsugarpåsar.

En kul liten Kodak med 12 Mpixel och 5 ggr optiskt zoom.


Ungefär hälften så stor som min gamla...



Jag tog premiärbilderna på Idregrillen.

Tre bilder från grillen...






Kul med en ny kamera för ett otroligt lågt pris.

Ska bli intressant att jämföra med den gamla så småningom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0