Golf utan regn i dag!

På väg till golfbanan hamnade jag mitt i firandet av niorna som är klara för gymnasiet eller annat.




"Eliten lämnar och skiten blir kvar" tycker dom... jag tror inte att de som har ett eller fler år kvar tycker lika.

Men jag spelade golf utan regn i dag.


Innan vi gick ut så peppade Kina i snygg skolavslutningsdress Angela.

Den här gången var vi en fyrboll med Jan och jag i ett herrlag och Ann och Angela i ett damlag.
Vi hade naturligtvis våra andra tävlingar också, med det var herrar mot damer som blev mest spännande och den avgjordes på sista hålet till herrarnas fördel.

Alf och Bea gick ut efter oss och vi släppte igenom dom på hål 5.



När vår fyrboll efter en snabblunch hade kämpat upp från hål 13 fick säga hej till Stig-Arne och Jonny.

Vi träffade några andra på banan. Inge J och Gunnar O var där. Anders och Göril var där. Vi såg också några fler som jag inte kände igen på håll.

Kul att Stig-Arne och Jonny blivit intresserade av golfen. Jonny har spelat förr, men Stig-Arne är nyfrälst om jag förstått rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0