Fuktig golf i dag.

När jag anlände till banan lite före tolv så var det full fart med både det ena och det andra.

Kina, Anita, Nisse och Yvonne planterade och arrangerade mängder av blommor från Mon Gård.


Det hade kanske regnat en del så förberedelserna och kommandocentralen höll sig under tak.


Nisse är lång nog för att arrangera balkonglådorna från gatuplanet.


Yvonne har gröna fingrar och arrangerar det fint vid tee för hål 10.


Fredrik som är lika glad när snön kommer som när den försvinner ordnade puttslalom med en ny kurs för "Gröna kortet".

Jag spelade därefter golf med Ann och Jan och ville inte ta upp kameran ur plastpåsen eftersom det småregnade mest hela tiden.

Men den nyrenoverade bäcken mellan hål 6 och 7 är fin.

Vackert med alla gula blommor, men just här är det sidovattenhinder så dom borde vara röda...

Vi åt en del gott på restaurangen eftersom den var öppen när vi kom in efter nio hål.
Ann och jag åt var sin läcker toast, men eftersom det hade börjat regna lite mer så tog vi en längre paus.

Jan har börjat med någon ny sorts bokstavsdiet med fler än två bokstäver. Det fanns inget lämpligt på menyn, men den trevliga kockan fixade en perfekt komponerad lunch till Jan.

Vår golftävling var som vanligt spännande, och det var länge öppet vem som skulle vinna de olika tävlingarna. Vi spelade Poängbogey och Köpenhamnare, men vi har också en Eclectic som pågår till i höst.

Det var spännande inför sista hålet. Ann ledde Poängbogeyn klart, men jag hade ledningen i Köpenhamnaren före Ann. Fyra poängs ledning hade jag, och även om hon skulle vinna sista hålet så skulle vi dela.

Vi spelade alla dåligt. Jan och jag gjorde skogsbesök och Ann fick kämpa med våt och seg ruff.
Det slutade med att Ann vann hålet och Jan och jag maxade och delade på de två sista Köpenhamnspoängen.

Ann vann poängbogeyn och kom tvåa i Köpenhamnaren som jag vann. Jan och jag delade Poängbogeyn.

Kul hade vi, men lite vått kändes det ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0