Det blev onsdagsgolf...

... men först tog jag en tur till Himmelfjäll för att se framstegen med Jarles timmerhus.


Huset ligger högt på en tomt precis invid nuvarande första skidnedfart


Ski in - ski out.


Närmaste grannen är också snart klar med väggar och tak

Därefter spelade jag nio hål med Nigel och Birger.

Efter en mulen och sval start kom sol och värme.


Ulf poserar med Birger. Både vindjacka och tröja har åkt av...


Snygg sving Nigel!

Det kryllade av personal med gräsklippare och andra aggregat var vi än kom.

Tore var ute och vertikalskar greenerna med ett aggregat som jag inte sett tidigare.

Efter pausen anslöt Alf

Alla samlade runt den provisoriska greenen på hål 10


Nigel fick ett knepigt bunkerläge på hål 11


Men han löste det elegant


På hål 13 mötte vi Arne och Vicky som hade fått sällskap av en lös men ivrig hanhund.


Vi hjälptes åt med att få vovven att sluta nosa Vicky i rumpan och lyckades en stund


Det var en snygg och trevlig hund, men vi såg att han trippade vidare efter Vicky när Arne och hon var halvvägs till parkeringen.

Jag redovisar inga resultat i dag eftersom det mest var träning och socialt umgänge inför morgondagens tävling mellan Alf, Nigel och Ulf. Classe dyker också upp kl 10:30 för att göra sina första golfslag på banan sedan 2009...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0