Spännande golftävling idag.

Anki o Gunnar är uppe ett par dagar, så idag blev det allehanda tävlingar mellan lag AG och lag JU.
(D v s paret mot gubbarna Jan-Erik o Ulf)...


Anki spelar in på hål 2. Jag minns en bild jag tog i sol med svarta moln i bakgrunden för några år sedan, det var därför jag plockade fram kameran, och solen gick tillfälligt i moln, men bollen syns ändå tydligt mot träden i bakgrunden...
OK slag Anki!


Anki siktar noga på hål 13. Gunnar peppar eftersom dom behöver vinna ett hål snart igen.
JU var 1 hål upp nu ju... Vi delade hålet.


Lag AG skulle slå ut först även på hål 14 på gamla meriter, och Anki passade på att gå bort en bit för att telefonera, men Gunnar ville inte ha prat borta i skogen när han skulle slå ut och avvaktade.


Anki kom glad tillbaka efter samtalet och Gunnar prickade green för ett inte alltför enkelt Birdieläge... Gunnar missade putten med några cm och vi delade även hål 14 eftersom jag chippade in med min "tåspecial" från ruffen vid sidan av hål och också gjorde Par.

Men JU vann matchspelet med 3 upp och 2 kvar att spela eftersom vi vann både 15 och 16.

På hål 18 förelog jag att vi skulle spela hålet som en separat tävling med bollarna i pris. En idé som jag fått av Nigel, men aldrig varit med om att vinna.


Jan-Erik spelar in mot green från skogen och vi fick ropa FOORE! åt Alf som var publik bakom green, men han klarade sig.

Vi hade växlande molnighet, men en liten regnskur vid hål 15. Jag brukar skämta om att regnskuren kommer vid hål 15 eller vid 150-pinnen på hål 18. Den här gången blev det vid hål 15.


Gunnar spelar in mot green på hål 18.

Jag låg kort om högra bunkern på tre slag och tvåputtade för en Bogey på hålet.
På det vann jag 3 golfbollar.

Poängbogeytävlingen vann lag AG med 1 poäng före lag JU.
Individuellt vann jag poängbogeyn före Gunnar... om någon vill veta.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0