Nilalfs golftävling idag.

Tre tävlingar i en.

Bästboll tvåmannalag, och Bästboll per fyrboll, men också en individuell tävling i Slaggolf.

Före tävlingen träffade jag "gamla" bekanta...

Ingemar Axelsson var på besök och spelade vår bana som i hans tycke är en av de mest intressanta att spela. Och han har spelat många.


Lars var också med. Han ser lite fundersam ut eftersom han just hade kastat fram något till sin pappa, och undrar om det landade rätt...


Inga-Lill och "Nilalf" som arrangerade tävlingen hade ett knippe trevliga hundar med sig till banan.
Två av gänget ligger och myser här.


Skalman spelade i lag med Jossan, och jag i lag med Jan-Erik, men vi var ju också alla fyra ett lag i en av tävlingarna.


Vädret var bra till en början, men prognosen hade förvarnat om regn framåt kvällen.
Bild bakåt från tee på hål 13. Såg inte lovande ut... och på hål 14 kom det med hård vind, ösregn och en del hagel. Men det gick över.


Vi gick i näst sista bollen och behövde inte vänta så länge på prisutdelningen, men många andra hade väntat länge.


Det var så många tävlingar så jag knäppte inte bild på alla vinnare.


Fyrbolltävlingen vann två smågutar tillsammans med ett föräldrapar om jag inte fattade fel.


Vår fyrboll kom tvåa, och de här var mina duktiga medspelare.
Jan-Erik och Jossan fixade det. Skalman och jag bidrog på några hål.


Pål vann närmast hål i sista bollen. Jag hade greenträff till höger om flaggan, men den rullade av.
En kort stund var den kanske närmar hål än Pål´s smackträff.


Längsta drive på hål 12 vann Angela för damer...


.. och Fredrik vann den för herrar.

En kul golftävling, men burr vilket regn som drabbade oss på hål 14.
Tack Jan-Erik och Jossan för att vi alla fyra fick pris i en av tävlingarna.

Och tack till Nilalf AB för en kul tävling. Fiffigt att ha många tävlingar samtidigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0