Hittade blixten till kameran...

Jag åt en pizza på grillen efter golfen för att se hur det hade gått för våra hästar i dagens trav.

Det var extra intressant nu eftersom "On Track Piraten" var med. En treåring som Ahmet är delägare i.

Piraten var mycket lågt tippad i förväg. Obegripligt lågt tyckte vi som intresserat följt hur kuskarna kört Ahmets häst. Men tuffingen kom tvåa efer en snygg spurt! Men det var innan jag hittat knappen för att förse kameran med blixt...


Klar tvåa och hade det varit 20 meter till så hade Piraten vunnit.


Ahmet blev så här glad, och jag också. Men det var innan jag hittat knappen för blixt.
Första pris i loppet var 800 000 kr och om jag inte fattad fel så fick dom nu pengar till stallet så att det räcker till hö och annat i flera år.

När det gäller blixten på kameran så var det alldeles för enkelt. Jag hade hjälp igår att leta i menyn, men upptäckte idag att det var knappen bredvid startknappen som ställde in hur blixten skulle fungera...

Därför kan jag visa en del bilder på vilket roligt sällskap jag hade på Grillen när vi fick se att vi hade en rad med 6 rätt och fick 43 kr att spela för nästa gång.

Östen och Ahmet hade mycket att prata om. Östen har hästar på Idre Fjäll, och där har jag för första gången galopperat med en stor och snäll häst en gång för flera år sedan.


Perti, Marie, och Teo var också där.


Teo hade inget emot att dela bord med farbrorn med dator, och vi fick sex rätt av sju möjliga.
Men vad hjälper det när det bara är favoritsegrar.

Tur att vi spelar för så lite pengar varje gång. Men vi fick i alla fall nästan tillbaka pengar för en ny andel som vi slipper betala för - eller dela med oss till.

Jag hann träffa många fler roliga Idrebor och andra under tiden på grillen, men man kan ju intr hiva upp kameran och blixtra alla i ansiktet  - speciellt inte när blixten fungerar.

Det kom en buss med norrmän och norskor som var på väg till Trondheim från Stockholm. Lång resa tyckte jag.
Efter lite mer nyfiket frågande så visade det sig att de egentligen kom från Tallin. De hade varit och lämnat över kläder, leksaker och även mat, till ett barnhem utanför Tallin.

Det finns männuskor som bryr sig och engagerar sig. Tänk om det fungerade hela vägen från Trondheim till färjan som går till Tallin?

Men då skulle det behövas en ny buss eller lastbil efter vägen var fyrtionde mil eller så...
... men det orkar ingen administrera utan betalning.

Entusiaster gör stor nytta även om det kan tyckas vara mindre efektivt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0