Golfvila idag och Banvärd imorgon

Men trots en hel del regn under dagen så lyser nu solen över Idre.


Färsk balkongbild.

Tidigare fick jag göra två små insatser för några vänner.

Jag hämtade Jan-Erik och Birgit i Särna där dom lämnat bilen för att byta ett hjullager.
Bertil kunde inte fixa det medan dom väntade, så dom behövde skjuts till Idre.

Maj hade fått en "ny" dator och jag försökte hjälpa henne att installera den. Jag gick bet.
Men det är bättre att köpa en ny laptop för mellan 3 500 och 5 000 kr än att försöka få en minst tio år gammal maskin att fungera... annars kan det försvinna några tusenlappar i konsulttjänster för att få en urgammal dator att fungera hjälpligt.

En tio år nyare dator är troligen 40 gånger bättre...

Min son är uppe i Grövelsjön med vänner. Han ringde från en norsk fjälltopp när det kom en regnskur på toppen.
Vi ses antingen på eftermiddagen i morgon, eller senare i veckan.

Och som sagt är jag Banvärd imorgon.
Om det finns en golfbil vill säga. Annars kan jag stå vid första tee och säga hej, men det är också kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0